Det är så varmt!

"Glassen smälter! ropade Theodor och vräkte i sig hela struten.
Theodor är 17 år men beter sig som 9. Han grinar när han inte får glass.
Glasstrutar är de enda strutar han får uppleva eftersom han e så kass på att göra mål.
Imorgon ska han till Varamon och plaska i vattnet. Sånt gillar Theodor. Att plaska.
Det lugnar honom. Lugn är något som lille Theodor uppskattar mest i hela livet. För då blir han glad och gör alla andra glada. Sen gråter han när han inte gör mål men det är en annan femma."


Värmen ja. Den är otrolig! Hoppas hoppas bara den håller i sig över Hultsfred!
På jobbet har man slitit och svettats som aldrig förr. Det räckte att åka ända upp till taket, vänta fem sekunder så var man genomsvett. Då ville man bada. Bad svalkar. Och då är martin inte svett längre. Men nu var man "inlåst" på jobbet, lyssnade dock på najs musik, skrattade när Jens åkte på en skitgubbe, svor lite när man själv åkte, fes lite diskret av ren hämndlystnad (var dock luktfri tyvärr), köpte två drickor ur automaten (30 spänn!), och smsade MASSA folk om lördag, Grillfest vid slussarna då =)

I söndags var det så dags. Efter balansbrädeträning dag ut och dag in, lättare övningar på de träningar man varit på, så gjorde man comeback i B-laget. Hårt tejpad (ett måste) så spelade jag hela andra halvlek utan några som helst problem. Och jag överdriver inte när jag säger att jag vände matchen :) Fick fart på anfallet och även ovannämnde Theodor (som missade alla chanser, vilket ni nog räknat ut). Som pricken över i:et, satte man dessutom 3-2 med en minut kvar, som ett äkta Torres-mål. Jo ja trodde ja var en liten Robinho förut men nä, Torres är mer jag. Rycka ifrån och en välplacerad bredsida i mål är mer min melodi. Nöjd? Jo tack, Jag är tillbaka =)

Två dagar kvar! Sen är jag ledig i 16 dagar från jobbet =)
Slog upp Hultantältet hemma hos mor i söndags också!
Hujedamig så stort det är! som fyra tält nästan!
Jag och alex har varsin sovkabin inne i tältet, men en är ledig!
Någon/några som hänger med oss ner? Vi åker onsdag 11 juni!
Missar Sverige - Spanien säger ni. Nehedå, den visas på storskärm den 12 juni på största scenen, dvs Hawaii med tre fyra storskärmar och väldigt bra ljud.
Sverige - Paraguay, VM 2006, sågs av mellan 15-20 000 festivalbesökare det året =)
En skruttig bil vore inte fel om någon äger heller! Vi betalar naturligtvis för att låna den under festivalen. Ska bara stå på parkeringen, så vi slipper bära all packning på en o samma gång, tältet i sig väger 16 kilo!!

Avslutar med ytterligare en smittande låt (gud va bra ja e på att hitta såna!)

The Kooks - Always Where I Need To Be
Lyssna Här

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0