Addicted

Jag har kommit underfund med att jag är beroende av musik. Ja jo vi alla är beroende av musik på ett eller annat sätt. Musik gör oss avslappnade och uppmuntrade, ja den rentav motiverar oss att göra saker vi kanske inte skulle gjort i vanliga fall? Det kanske är en viss text som får oss att
-Aha! Det e ju så rätt. Jag måste göra likadant!
Vad skulle affärerna vara utan musik? Bara ett stort öronbedövande sorl av folks pladder om mensbindor hit, strumpbyxor dit. T.ex.
Jag är kär, kär i  musiken. Musik som får en att sjunga, dansa, ja hoppa, studsa skutta flamsa spralla sassa brassa mandelmassa vafasen ni vill kalla det! Hur underbart är det inte att ta på en låt som får en på så bra humör att man nästan spricker av glädje och vill springa och krama på första bästa människa! Ja de e väl iof inte helt sant. Inte springer jag och kramar på första bästa inte. Nänä. Nån måtta får det vara! Helst inte karlar, för de e inte riktigt min grej. Gärna en tjej då i min ålder klart. En söt sådan.

Jo musiken ja. Det jobbiga e att jag har så mkt att lyssna på. Hinner sällan lyssna igenom en skiva innan det e dags för nästa. Det finns mkt värt att lyssna på just nu.. The Hives, Rilo Kiley, Beachfield, Until June, och längta längta längta till Coldplays nya skiva weehoo =D Sen har vi Viss Trance då som e standard när de e förfest/fest hos mig :)

Just nu lyssnar jag på Johnossi - Party with my pain. Skön låt! Får en att längta efter hultsfred faktiskt. Roligt med låtar som får en att längta. Det tycker jag om. Att längta. Men ibland e det jobbigt. När man längtar efter saker som man inte kan få/uppleva eller som gått förlorade. Då kan man bli ledsen och då övergår längtan till smärre depressioner och då blir musiken inte alls lika kul längre. Då kan man plötsligt hata den där låten man älskade att älska. Men det är också det som e charmen med musik. Man kan älska en låt o sen lyssna sönder den för att sedan avsky den! Musik e utbytbar. Däremot är vissa låtars koppling till personer/händelser inte det!

Nu blev jag trötter. Säger som jag själv brukar säga ibland. Godnatt
Postat av: Syrran

Yes brorsan!
Bra skrivet - check
Bra innehåll - check
Känsla för texten - check
Bra musiksmak - check
/Syrran - tjeck (eller nej vänta nu, halvfinne/valon/svenne/indian/eskimå ska det ju va)

Godnatt!

2008-05-09 @ 04:25:42
URL: http://www.sensetheecho.blogg.se/
Postat av: Storasyster

haha, vilket kul inlägg
lillasyster!

2008-05-09 @ 09:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0