Dagen efter

Var ju i Uppsala igår och hälsade på syster och W :) Hur underbart som helst o få se den lille krabaten! Ja kul o träffa sis också såklart! Men drog hem vid 16, skulle hem o grilla lite fiint kött, gödda vid ån, grogga och umgås med folk.
Var så kissnödig så ja satt o skutta därbak för mig själv, fick ta de när ja kom hem. Skulle tvätta men då hade ngn snott tvättiden, antagligen för o låna ngn maskin o sen glömt bort att han hade den därnere, Fick skriva ett meddelande o lägga in hos  stollen. menmen, gjorde inget eg, bara så paff. Då kunde ja dra ner till ån tdigare haha. Men inte hitta de ngt fint kött åt mig. Ja tog fram de frysta korvarna, de var skoj o va grillmästare då. De ramlade av grillen hela tiden haha. Jag e inte så jättebra på att grilla tydligen. Inte på en engångsgrill iaf. Men vi hade skoj. Kallt blev det dock. Fick gå in till micke sen o peppa inför kvällen. Av folket var de bara jag och micke som drog ut på krogen. Platå blev det. Helt okej. Ja svepte två groggar som vanligt. Sen drack ja inte mer. Blev mest dans o skakeliskaka rumpa. De e roligt de. Skaka rumpa. Vet inte om jag kan det dock men skoj e det. Kanske därför så många glodde. För ja inte kunde skaka rumpa.

Dagen efter så mår jag som vanligt. Ja asså jag brukar inte gå omkring o må såhär, men jag brukar må typ såhär efter en kväll på krogen. Bakis. Kan man må bakis? För det finns ju flera sorters bakis. Vissa e bakis och kommer inte ur sängen förrän 14.. andra mår lite bättre (som jag) och skuttar (jaa faktiskt) upp ur sängen, glad över en ny dag (vaknar man till timo räisänen så gör man) Härlig sol på balkongen och en fiin dag framför en :)

Funderar på o gå ner och gymma. Ska bara vakna först :) Hörde Mantorp vann med 3-0 mot österstad. Inga imponerande siffror, men de vann iaf. de e huvudsaken, o sålänge skänninge och ö-hög förlorar så mår vi! Om två veckor ska jag vara tillbaka i anfallet..

Ne nu ska ja känna på vädret på balkongen, reflektera över gårdagen och ta någon yoggi.
Puss på er
Postat av: morfar

Tack för i går och förrgår, pöjk. Det var kul att vi var tillsammans allihop. Nästan som förr. Plus att vi nu är några till, förstås.
Keep calm, keep cool.

Your Pa

2008-05-11 @ 23:05:01
Postat av: Micke

du har legat i ser jag=)tänkte själv dra igång lite smått igen. vi hörs

2008-05-12 @ 14:16:12
URL: http://bjudodds.blogg.se
Postat av: Hanna

Vadå Ödeshög förlorar? Det har väl inte hänt i mannaminne?!?! :D
/Rebeckas kompis Hanna som är inne och snokar lite...

2008-05-14 @ 13:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0