Min helg som modell

Dag 1
Efter lite virrande på Stockholms T-central lyckades man till slut komma på tunnelbanetåget mot skanstull. Självklart var det fullsmockat och höll på o missa att gå av!
Väl framme utanför hotell Clarion förstod man genast att det inte var vilket hotell som helst.
Visserligen har jag inte varit på så många hotell i mitt liv, men jag blev mäkta imponerad när jag klev in på mitt rum!
Säkert det renaste badrum jag sett (och jag jämför ju såklart med mitt eget haha) och inglasad dusch! Sån vill jag ha =P Fint inrett, svart-vitt-rött och en påslagen teve som hälsade mig välkommen med mitt namn =)
Sedan hörde vi av oss till varandra ett par stycken, fick en lista på nummer till de övriga modellerna (hör hur de låter hehe ;P) gick ut o tog varsin öl, (inte ja, ja dricker ju inte sånt, så de blev en varm choklad haha) och snackade lite skit innan vi gick hem o la oss. Och väärldens skönaste säng med.. :)

Dag 2
07.30 åkte vi i olika bilar (vi var 12 st på hotellet) till sprays kontor och träffade de övriga modellerna från sthlm. Fick lite frulle och de gick igenom vad vi skulle göra den här dagen.
Jag var nummer två och satte mig vid sminket. Blev inte så mycket, lite puder mest, tror ja haha ;P De gillade min röda lejon-tröja och tyckte det var synd jag inte fick ha på mig den (ingen märkesreklam här inte).
Sen blev jag skjutsad till Hammarby Sjöstad (inte strand som jag skrev här nedanför) där fotografens crew väntade. Efter lite posande ståendes, sittandes gåendes(!) så var vi klara efter sisådära 40 minutos.
Väl tillbaka på Sprays kontor blev det lite guitar hero och en intervju med en kille som vill ta reda på vad jag söker efter för tjej =P
Kommer ha en större text i mitten va min färdiga reklambild med orden spontan och rolig. De va la de ja kom fram till att ja var intresserad av haha ^^
Sen drog ja o två killar till, Björn och Jens, till Fridays, slappade i de sköna sofforna i det härliga vädret med varsin glassdrink! O fy helvete så sjukt gott de var ;P
Senare var det middag på kontoret, med gratis vin o lite champagne med.. lite lullig blev man och sen skulle ju Martin sjunga i rock band, spelet, men de gick ju inget bra. Framförde Sweet - Ballroom Blitz, kom på att det var nog fel låt.
Sen fortsatte det med varsin dryckesbiljett på hotell Clarion, och efter lite prat o allmänt skoj så ville alla gå o lägga sig efter den långa dagen så de blev inget shakande på golvet för mig ;P

Och söndagen var mest bara slappande på kontoret efter två små skrapsår efter att ha suttit "längst bak i vanen" när kollegan (ja faktiskt) Wolfgang skjutsade oss från hotellet.
Blev lite pizza som de bjöd oss på, inga goda (sthlmspizzor e rätt äckliga).
Och ja.. avslutar väl det hela med några små anekdoter från helgen...

Vad jag lärde mig denna helg.

1. I Stockholm går alla mot rött.
2. "Killar med sugrör på krogen sitter ner när de kissar." (citerar Björn) jaa okej, träffad.
3. Mötte Björn Gustafsson. Han såg ut som Björn Gustafsson.
4. Att ha med mig hörlurar på bussen hem. Alla snarkade

Dagens låttips:
Rilo Kiley - Breakin Up
Lyssna Här
Postat av: sofhie

Sa himla roligt det later! Ar sa glad for din skull.. maste ha varit en riktigt rolig, intressant och bra upplevelse! Maste dela med dej av resultatet sen, sa himla nyfiken!:D Kram pa dej.

2008-05-27 @ 00:15:01
Postat av: Sis

Åh vilken underbar helg! Helt soft ju låter det som, eller hur, och inte riktigt så hårt som jag trodde det skulle gå till!:) Och en varm choklad till lillebror när han kom fram, så sött!
Blev ju många nya upplevelser i en, eller hur? (Låter som ett Kinderägg ungefär...)
1. Modellande
2. Rent badrum
3. Vin & Champagne
4. Träffa på en livs levande Wolfgang
5. Att Björn Gustafsson ser ut som Björn Gustafsson
6. Ja listan goes on and on and on... Kan jag tänka mig! :)

Puss&Kram på dig!

2008-05-27 @ 02:48:42
URL: http://sensetheecho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0