Rehabilitering

Ja så har man varit hos Sören på Feelgood då. Var väl ungefär vad jag trodde.

Ska försöka förklara hur det ser ut. Tänk dig din yttersta fotknöl. Den stöds av tre genomgående ligament eller liknande (kommer inte ihåg riktigt) en som går bakåt över knölen, en rätt ner och en som går framåt mot tårna sett.
Den främre är delvis eller helt av och kräver rehabträning i minst två veckor innan man kan vara med i matchliknande träning (eller match). Har nu fått ett träningschema som inkluderar balansbräda och stegövningar, hoppas mantorp har en sån nu bara =P. Kommer även få käka Voltaren T under ngn vecka då den e antiflammatorisk och hjälper till att dämpa svullnaden. Tydligen kommer jag snabbt tro att allt e bra då den ger en falsk känsla i början så jag får snällt vänta minst två veckor till innan jag kan löpa längre sträckor.. =/
Sen väntar uppbyggnad av foten också innan ja e 100% återställd. Jaja, så e de!

Annars så åker jag upp till Rebecka med övriga familjen på fredag, vi ska fira lille Williams ettårsdag =D
Pernilla tyckte vi skulle stanna på Pizza Hut på vägen upp. Weehoo! Panpizza jamjamjam :)

Lördag då? Ja förutom att jag råkat sätta upp mig på tvättid kl 16 så hoppas jag det blir lite grill!

Ne fy vad skönt de e ute! Synd att ja inte kan vistas så jättemkt ute iaf pga min tattoo men snart så ;)
Postat av: morfar

Ledsamt med foten, men bra ändå att få reda vad som är fel och vad man kan göra åt det. Själv sprang jag Östra Tollstadrundan på förmiddan, och gör kanske om den i dag. Nej, visst ja, jag ska ju träna nåt. Friskis, tror jag. Jag måste kolla deras program nu och sätta upp fototid för det ska vara till vår Fritidssida.

2008-05-08 @ 00:29:24
Postat av: rebecka

Ja - på fredag ses vi!! (Äntligen!)

2008-05-08 @ 08:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0