Som alla andra

Jahopp, då hamnade jag här till slut, jag kunde inte motstå påfrestningarna från min familj och det innebär ju förstås att ja kommer o börja följa era bloggar lite mer (ja lovar) :)
Kommer skriva litegrann om vardagen på mitt underbara härliga jobb på BT (ironi) men även om min kära sport, fotboll och andra roliga o tråkiga saker ur mitt liv.
Dock vill jag gärna få en humoristisk klang på den här bloggen, så vi får väl se hur jag lyckas med det :)

Just nu är jag inne i en jobbig period, där min fot som jag stukade för ett antal veckor sedan (den 29 mars rättare sagt) fortf e lite svullen och jag anar att det kan vara ngt med ledbandet eller liknande.. kommer kolla den på onsdag så håll tummarna för mig!!

Var på fest i Mantorp av alla ställen i helgen! Festade med mina yngre lagkamrater. De e rätt roliga måste ja säga. Som Linus sa: Vi ser dig inte som 24 Martin, Vi ser dig som 21 :)
De är väl så jag känner mig med kanske, en tidig åldersnoja?
Men det var skoj. Vi skulle grilla, jag hade med mig två korvar, kände inte för de när jag såg de andras stora smaskiga köttslamsor som de riktgt vattnades i mun på mig!!
Så jag tog en grogg till och släckte hungern med den ist :)

Annars har helgen varit lugn, har bl.a fixat en sån där axe clicker men vettusan vad ja ska ha den till!
Ere någon som gärna vill ha den så hör av er!
Den har också spenderats en i stort sett hel dag framför teven och det nya spelet GTA IV som jag låter barnet i mig komma till liv, och som han gör det!
Jaja det e rått och det är overkligt på sättet man kör över folk på gatan (med flit eller inte) eller kör ifrån polisen till nästa kvarter och då tappar de bort en (om man har tur).
Men man måste ha lite humor ändå, jag har sällan garvat så mkt åt ett spel som detta!
Låt mig ge ett ex; (nej detta fungerar ej i verkligheten!)

Jag var ute och bowlade med min kompis i spelet, Roman, bowlade några serier och jag vann i bland o ibland min kompis. Till slut tröttnade jag på bowlingen och slog ner honom på bowlingbanan..
Tänkte att han kan ju inte bli skadad eftersom han har en huvudroll i spelet. Men det blev han.
På teven kunde ja nu läsa; You have injured your friend.
Jaha tänkte ja, men han reser väl på sig snart så kan ja skjutsa hem honom. Icke.
Jag går ut genom entrédörren och då ringer min mobil. Jag svarar.
Hej kompis! Det här e Roman. Jag har nyss blivit utskriven från sjukhuset. Kan du komma o hämta upp mig?
Det här var ju lite skoj eftersom han eg borde ligga kvar därinne på bowlingen :)
Men men, Jag accepterade och efter några minuter stod jag på parkeringen utanför ett sjukhus och väntade på honom. När han kom ut så tänkte jag, äh vad tusan. Jag kör över han med bilen!
Ja, så var han injured igen då.. Typiskt. Efter att jag åkt därifrån och spritt skräck i div trottoarfolk som stod bredvid "olyckan" och en jobbig sjuksköterska som sprang fram emot mig och började härja o slåss (ja ja var tvungen o slå ner henne med, annars hade ju ja dött) så ringer mobilen.. Vem? Jo det var Roman igen, Nu är han på ett annat sjukhus i stan haha.. Fy vad jag garvade åt de där..

Ja ja vet, de låter hemskt, men eftersom jag vet hur det e på riktigt, man kommer inte tillbaka efter döden blabla (behövs inga moralpredikningar här inte) men grejen e att man får göra precis vad man vill i det spelet. No limits. Dör jag kommer jag tillbaka.. Jag kan knycka en motorcykel o köra i full kareta, krocka med en bil eller en person på ngt övergångsställe, flyga ett antal hundra meter i luften och landa på en annan människa, ja tycker man inte det e kul när man väl sitter där o lirar, då vet ja inte vad humor är :)

Oj nu blev klockan mkt, satt nämligen en halvtimme med o klura ut vad mitt bloggnamn skulle vara.. tror farsan säkert tycker det e fyndigt :)

Postat av: morfar

Tja. Det verkar vara ett roligt spel, det där. Liksom bloggen.

2008-05-06 @ 08:17:26
Postat av: sensetheecho

Hohoho! Lillebror, du är då för söt. Så det blev en blogg för dig också, det trodde jag inte! Eller jo, det trodde jag nog, feel the pressure från familjen liksom... =)
Ha det så kul med din nya dagbok! Pussar från Syrran

2008-05-06 @ 09:23:12
Postat av: Storasyster

Vad är en axe clicker? Jag tycker du ska vara lite snällare mot din polare Roman ;)

2008-05-06 @ 20:03:19
URL: http://www.litenbusig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0