Salladsmästar'n

Ja, så kan man väl enkelt uttrycka sig om mina kvalitéer i köket!
Ne skämt åsido, är inte alls särskilt bra i köket men sallad det kan jag banne mig :)
Som jag lovade igår, speciellt för kära syster R som gärna gör just sallader kommer här min egenkomponerade sallad!

Martins Italienska salladsmix!

Ingredienser;

1 pkt Italiensk salladsdressing (ICA)
1 pkt salladskyckling
2 skivor gul paprika
2 skivor röd paprika
1 lök
4 st rädisor
1/3 gurka
70 g ruccolasallad

Gör såhär;

Häll i salladsmixen från ICA i en skål. Blanda med 3 msk vatten och 3 msk olivolja.
Släng i ruccolasalladen. Rör om lite i skålen så salladen får smak av dressingen.
Finhacka paprikan och löken. Släng i det också. Likaså rädisorna. Skiva på bara.
Glöm inte gurkan! Gärna mindre bitar. Rör om ordentligt i skålen.
Under tiden har ni förmodligen stekt salladskycklingen lite lätt. Krydda med lite curry på kycklingen. När kycklingen inte e glödhet längre, släng i alltihop. Glöm inte en större dos italiensk salladskrydda! Ställ in i kylskåpet fem tio minuter innan servering. Krydda mer om det behövs. Enjoy! =D

Min italienska salladsmix ;P

Sen finns det en större grupp människor som gillar tomater med. Vafasen släng i skiten om ni vill ha det då! :)
Men då är det inte Martins längre ;P

Okejokej, inte alls meningen att det ska bli en matblogg det här hahaha. Men nu förväntar jag mig en kommentar storasyster! :)

Detta är ju egentligen meningen att jag ska tipsa om lite musik, så därför har jag samlat in lite nya tips härunder!

Först ut är danska Metal/rockbandet Volbeat med nya låten Still Counting.




Låttips nr 2 är Black Dahlia av Hollywood Undead, ett band som blandar Hip-Hop, Emo(?) och Metal




Nu blev det rätt hårda låtar så får avsluta med en liten lugnare låt.
Detta är Five for fighting, kända för bl.a sin hit Superman.
Five for Fighting - I just love you


Postat av: sofhie

Oj, vilken fin sallad! Måste vart det järvaste du gjort i köket så länge jag känt dej ;p Bra jobbat!



Och så en liten kommentar om det nya sättet att länka musikvideos på, mycket bättre nu när man kan se videosen direkt på din blogg, t.o.m. jag tittade pa dem denna gång ;p



Kram pa dej.

2008-10-01 @ 21:37:16
URL: http://misssofhie.blogg.se/
Postat av: Storis

En kycklingSALLAD alltså... Hm..Det ser UTSÖKT ut, men är det verkligen DU som ligger bakom det här inlägget? :)



Ser fram emot att bli bjuden på mat i november!



Puss o Kram Lillis!

2008-10-01 @ 22:25:14
URL: http://litenbusig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godkväll! Fin blogg:)

2008-10-01 @ 22:28:23
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: sis

Ojdå, det var värst!!!

Duktig pojke =)

2008-10-04 @ 15:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0