Flytta?

Ja, ni läste rätt. Det kan bli så att jag byter min lägenhet mot en mindre etta i centrum.
Det var en lagkompis som hörde av sig så sent som igår och undrade om jag ville byta lägenhet!
Han och hans tjej ville ha ngt större än 30 kvm o bo på.
Jag frågade om hyran och när den visade sig vara halva min nuvarande blev jag väldigt intresserad.
På sönda dyker de upp och ska se lägenheten, o eftersom vi byter rakt av ska jag fråga om de vill ta över mitt bredband ( har ju redan det högsta man kan ha här). Ska ringa o se om det går o lösa på ett bra sätt.

Såå, nära krogen o halva hyran. Visserligen måste jag nog göra mig av med lite möbler o sånt, men det e de nog värt. i värsta fall kanske mor o far vill ha något sålänge? Gäller främst mina soffor, ev tevebänken, soffbordet (som jag gillar så mkt =/..) o matsalsbordet. Annars får intresserade folk höra av sig. Men får se på söndag först vad de säger.

Annars då, tog bort stygnen igår. Var positiv till att träna idag o ev vara med på matchen mot Ödeshög hemma på lördag. Men icke, eftersom huden e rätt tunn där nu så rekommenderade hon mig att vila ännu en vecka innan jag på allvar kunde ge mig på det. Då är det två matcher kvar bara med A-laget. Hoppas på något lir iaf. För vet ju inte hur det blir med nästa år, om man reser iväg utomlands eller så.

Imorrn är det pissdagen nummer ett.
04.45. Mobilen ringer. Alphabeat - Fascination är låten som väcker mig.
05.10. Cyklar ner till station.
05.50. Påbörjar promenaden mot BT.
06.15. Stämplar in på jobbet.
06.30. Ställer mig i trucken. Stoppar i en skiva som håller mig vaken.
08.30. Första rasten. Skitgubbe brukar spelas. Mackor brukar ätas.
09.00. Tillbaks i trucken. Byter skiva. Lyfter ett par hjul. Leker att de är hantlar. Tappar ena hjulet på foten.
10.23. Tittar på klockan och meddelar ironiskt kollegerna att "Bara en timme kvar till rast nu".
10.25. Drar ett skämt. Ingen skrattar. Åker därifrån.
10.26. Vänder mig om. Alla e samlade o skrattar åt någon annans skämt. Jag byter skiva.
11.30. Glad. Rast igen. Nu är det mat. Hittar inte kortleken. Någon har gömt den. Äter upp maten. Sur.
12.03. Ställer upp en pall med tio filter i.
12.10. Kontrollanten ropar på mig. Det är fel filter. En suck dras.
12.20. Rätt filter ställs upp.
14.13. Ankomsten kommer med ett hjul utan artikelnummer. 215426 säger ja. -Jaha, säger de.
15.30. Sista rasten. Ett par mackor igen. Med ost. Köper en delicatoboll som efterrätt. E jag värd.
16.24. Snackar skit med en Martin. En Johan dyker upp från nowhere och kör in i min truck. På skoj. Sur.
16.26. Denne Johan e högt upphissad och får tillbaka. Trycker på nödstoppet längst ner på trucken och kör därifrån.
16.30. Garvar högt när jag kör tillbaka att han fortfarande är kvar där. Släpper ner honom. Glad.
18.01. Orken tryter. Bara en timme kvar nu. Byter truck till en man kan sitta i. Ställer in pall i lagret.
18.04. Hissar upp mig högst upp i en gång. Hissar ner mig så pass att jag studsar upp och ner från sätet. Jätteglad.
18.50. Loggar ut ur datorn. Tar ut skivan. Sopar i trucken. Byter om.
19.02. Stämplar ut. Jublandes. Åker bil hem med Martin och Johan.

Så kan det se ut :)

Avslutar med ett låttips!

Från filmen Street Kings. Latinolåt som får en på danshumör. Mig iaf :)

Marc Anthony - Aguanile

Postat av: rebecka

Ha ha ha ha ha vilken pissdag! Stackare! Roligt skriver du iaf!Kramelikram!

2008-09-20 @ 13:33:02
Postat av: Sis

Hahaha! Svider i ens eget clownhjärta det där när ens skämt inte går hem medan någon annans gör det...



Kram! (Mamma berättade om din flytt idag faktiskt. Kul! Men framför allt bra kanske!)

2008-09-23 @ 02:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0