Aaah parfym!

Det är otroligt så levande man blir av lite tjejparfym i sin närhet! Direkt reagerar man instinktivt, höjer huvudet litegrann, sniffar två-tre sniff för att sedan sjunka ihop i soffan eller var man nu befinner sig :)
Vi reagerar ju förstås olika på olika parfymer, ja jag blir ju inte likadan av tex tant och pensionärsparfymer, eew!
Personlig favorit är nog Vaniljdoft, det är faktiskt erkänt att vanilj innehåller många feromoner som funkar på många av oss män (ja skratta du! karlar då om det låter bättre ;P) och jag är en av dem! Escadaparfymen är också något man höjer näsan till och kanske vänder sig om på stan lite diskret (okejokej, ni vet att jag inte är diskret haha).

Nåväl, idag vaknade jag upp själv. Sara sov i Uppsala, jag gjorde frukost, te (såklart) och några rostade mackor. Sara kom hem vid 11. Stack tillbaka till Uppsala vid 14. Jag diskar efter henne (en liten passopp här ja) men hon hann med att säga "Söndag är jag iaf ledig, så då kan jag städa här" - Jaha det behövs eller sa jag med glimten i ögat.
-Jaa. sa hon. Och det var inget mer med det :D Det är skönt, man blir påmind hur det var att bo ihop med Sofhie, Saras syster, såna där saker man som kille inte tänker på men som man uppskattar något så oerhört :)
Små små saker som vi killar gillar, vi älskar ju att bli ompysslade och omhändertagna oavsett om vi är sjuka eller inte.
Det räcker ju med en förkylning så vill vi bli uppassade! :D
Där är ju ni tjejer lite mer sammanbitna och -needå, jag klarar mig bra! (överlag nu alltså)

Inte ringde de idag heller, och jag är lite feg för att ringa och tjata, får söka lite andra jobb nu i helgen men sen får jag nog ta mig i kragen och ringa bemanningsföretaget på måndag!
Idag händer inte mycket som sagt, blir mat och film. Imorrn ska jag hjälpa syster P att hitta en bra dator inne på siba eller onoff så då får jag användning för mitt månadskort äntligen :)

Nej nu blir det kycklingsallad och film, ute regnar det så inte tal om promenad idag!

En låt var det också såkklart, höll på att glömma ;)

Jag snubblar mycket, (ja faktiskt även på sladdar och sånt också) över ny musik och hittade ett musikprojekt vid namn Coconut Records, där sångaren heter Jason Schwartzmann. Känner ni gen? Ja det är skådisen, som bla var med i Darjeeling Limited och som för övrigt är kusin till Nicolas Cage om ni ville veta.
Låten West Coast är från första skivan Nighttiming från 2007 och den mest "kända".
Bra eller Anus?

Postat av: Sis

Oh me like me like me like och Danjel likes Danjel likes Danjel likes!

2009-08-31 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0