Det kanske inte är så konstigt..

att folk hellre mailar nuförtiden då ett frimärke kostar 7 spänn! Kommer kosta mig en förmögenhet att stämpla! Hela eh, 28 spänn i månaden! Haha ja det kanske inte är så mkt, men har man inga cash så gör det ont ända ner i.. i lilltån! Iof kan ju det kanske skyllas på skoskav mer eller mindre för idag har Martin promenerat!
Japp, bort till Valsta centrum. Ooooh tänker ni nu, där måste det hända grejer.
Nä, där händer absolut ingenting vill jag säga. Alltså Märsta centrum är rätt dött, men det här tog priset. Händer nästan mer i lilla Mantorp! Och det säger en hel del för er som känner till my hometown. My ghetto som man säger på rikssvenska. Men jag gick förbi Märsta fotbollsstadion.. stadion o stadion, men den var rätt fin måste jag säga. Rätt stor läktare trots allt. Konstgräsplan dessutom. Hm.. tål att tänkas på, vet ju inte riktigt hur länge man kommer vara kvar i Märsta, senast till nästa höst iof.. Div 4 spelar de i så de är ju inte så jättedåliga. vi får se vad fötterna säger. Men en provträning borde man ju kunna fixa iaf!

Idag har man annars fixat med A-kassan, skickat in lite kassakort så de kan komma med ett beslut, ringt och gått ur pocketsmart som skickade en bok fast jag hade skrivit att jag inte ville ha fler, det var bara att riva fakturan sa de så fick jag behålla boken. Varsågod mor eller far, gratis bok är ju aldrig fel!

Idag blir det att äta resterna från igår.. mmmmm rester.. namnam.
Nä men det var rätt gott, ibland förbluffar jag mig själv hur bra jag är i köket! Haha ja det är sant, ingen överdrift ;) Kycklingnudlar med eldorado-wok(Reklam Reklam, ska skriva till Eldorado om att få lite cash för detta), ett paket creme fraiche, tre fyra skedar mango chutney, rör om i pannan och krydda gärna med lite curry och piffikrydda. Ta gärna lite mer curry tills ni är nöjda.
Nej det är faktiskt inget kött i ovanstående maträtt, och ja, jag måste säga att jag är förvånad över att jag blev mätt, jag som fått för mig att jag måste ha köttliknande saker i för att bli mätt. Äsch, inbillning! Sen jag blev så mätt som jag blev i lördags på Ben and Jerry glass så har jag övergett den tanken.
Men ja, det är jobbigt. Från att äta typ nästan hela tiden måste man nu gå lite hungrig då och då för att kunna spara så mycket som möjligt. Shit, låter som värsta socialfallet här men nej, det kommer ordna sig snart, får jag inget jobb inom närmsta tiden kommer det iaf snart komma lite a-kassepengar och då kan jag iaf unna mig det där digestive olivolje-paketet som jag längtar så mycket efter :D

Har förresten sökt två jobb idag. Det ena är på ett lekhus i Bromma. Som cafébiträde! Ingen efarenhet behövdes då de lär en allt man behöver kunna. Kommer även hålla i kalas och så i leklandet där så kan bli skitkul :)
Andra jobbet jag sökte var också det utan behörighetskrav, bara man var driven, ansvarsfull alltid positiv och såna saker. Tur att man äälskar nya utmaningar då ;) Det var på ett "etablerat varuhus"(mer sa de inte) i Hammarby.

Nä nu ska jag äta lite rester och se på en film. Kanske Star Trek, The day the earth stood still eller American Dad?
Hm de första vill nog inte Sara se ikväll så får nog ta nån av dem =P (Hon gillar inte action)

Förresten så hamnade jag på Paula Deandas myspacesida idag, jag är inte så mycket för RnB egentligen, men hon sjunger jäkligt bra och har gjort två bra låtar för några år sedan. Hennes nya skiva är på gång under hösten och hennes första singel heter Roll the Credits, en rätt behaglig sång om ni frågar mig. Sen så är hon ju stört snygg också så det kanske underlättade mitt val hehe :P (och ja det ska stå stört snygg och inte störtsnygg, ääh petitess)

Postat av: Malin

Hello!

Det är inte så att detta med frimärkena kan bytas ut mot att göras på nätet??

2009-08-31 @ 16:16:31
URL: http://malleliten.blogg.se/
Postat av: Jag själv

haha jo faktiskt! Men nu hade jag inte fått något beslut ännu så då fick det bli frimärken sålänge!

2009-09-01 @ 11:25:55
Postat av: Sis

Säger bara en sak, nej två:



1. Spara de 28 kronorna genom att skicka in kassakorten via webben. (Aj då, såg tidigare kommentar nu...)



2. I Solna har vi en jättefin stadio (eller ett jättefint stadium?). Den kallas Råsunda. När man sitter i lekparken utanför den när det är match blir man pepp av ljudet från publiken. Kom hit så kan vi gå promenad runt den :)

2009-09-11 @ 18:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0