Galet

I torsdags var det dags att festa till det lite med Sofhie som var hemma på blixtvisit innan sitt pluggande i USA.
På vägen dit gick jag bredvid stångån och trodde jag skulle bli attackerad av en medelålders dam som kom joggandes i full fart! Med uppspärrade ögon såg hon ut som hon skulle dra fram en kniv, batong, strykjärn eller annat tillhygge som man brukar springa runt med. En kotte?
Nåväl, förfesten var rolig! Lite vatten, flumbilder, sangria, mera flumbilder, flummusik, fruktvin och en kärringdricka senare var vi nere på platå där vi träffade på min oerhört roliga kusin Fia :)
Det var skratt konstant ifrån hennes sida, vet inte om jag var extra rolig just denna kväll (att jag är flummig med alkohol eller överdriven konsumtion av trötthet vet ju alla) eller att  Fia helt enkelt sovit för dåligt låter vi vara osagt. Kul som fasen var det. Inga Michael Jackson moves på dansgolvet för min del denna gång (lång historia).

Fredagen blev desto lugnare, eller ja, det spelades match i Mantorp och med tejpad fot och dålig kondis fick man tom starta matchen pga skada! Inte blev det bättre av att man dessutom fick en lårkaka i andra halvlek. Matchen? Den förlorade vi med 2-3. Kan säga att jag gick rätt roligt efteråt då jag även har en ömmande högervrist sen en tid tillbaka.
Kvällen avslutades med hyrfilm och chilinötter! Mums! synd att man måste dricka en hel liter cola för o få i sig dom, törstig! :D

I lördags var det väldigt mkt stek ute i trädgården (brun är jag!) då robban (telenor i folkmun) hörde av sig och vilel dricka vin med mig! Tja, jag hade lite sparat sen torsdagen så vad tusan, alltid kul o umgås!
Efter buss upp till majelden och vägledning (vilseledning) fram till lyan satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord innan de var dags att dra sig ner mot stan, vi gick, inte fort för vid det här laget gick jag ännu roligare än dagen innan.
Efter en timme eller två på Yngves(!) så fick vi fribiljetter till Platens, nykter som man var drack man knappt något mer, dansar aldrig nykter, det vankades efterfest, jag och anna somnade nästan så fort vi kom dit, lyckat! :)

Söndagen var det match igen. ytterligare en förlust och ytterligare en smäll! På vaden! Så just nu har jag vad + lårkaka på vänsterbenet och en öm högerfot :D Jag går om möjligt ännu roligare :)

Idag måndag har jag varit i Mjölby (usch o fy hehe) och fixat arbetsgivarintyg på lönekontoret.
Ja ni läste rätt, det blir inget plugg i höst utan planen är den att så fort jag får cash från kassan så flyttar jag upp hos Alex, så snart som möjligt ska vi hitta en ny lya (kan bli märsta sålänge) och till våren har jag tänkt hitta en kurs som jag kommer ha nytta av, varför inte psykologi B, så kan jag tillgodoräkna den till beteendevetenskapen nästa höst =)

Imorrn vill jag ha sol, så jag kan läsa min bok! Haha jaa jag läser en bok, också det helt otroligt! Handlar om Djinghis Khan, bra skit :D Blir nog mycket vila också för min kropp är sliten =)

En låt ska ni ha också, får se om ni gillar denna :)

Kniife Prrty - Trap Door


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0