Julestök o julebök

Eller bök och bök, klätt granen har jag iaf gjort idag. Brukar bli min uppgift på julen :)
Hade tänkt att baka lite pepparkakor men vettetusan om jag orkar det. Folk ska slå in sina julklappar i sista stund, ena systern har en heldag på ikanohuset och jag fick precis nu ett rus av att springa lite. Sen hem och köra lite armböj och situps. Viktigt inför Sharm El Sheikh, Egypten den 10 jan. Det är inte bokat ännu men jag och Theo bokar resan om vi inte hittar nåt annat idag eller imorrn. Vi är riktigt peppade på värme bad och party:)
Ryktena går isär om att det mestadels är pensionärer där och det stämmer nog, dock så kom jag över en sida där det stod att det har blivit populärt bland ungdomar att åka dit för att festa (ja det är inget sunny beach i bulgarien eller ibiza) så visst finns det ungdomar där! Riktigt vackra stränder och korallrev dessutom så det blir en upplevelse. Får dock räkna med att bli magsjuka, hoppas man får det när man kommit hem, hade vi varit där längre kan man lika gärna få det i början så man blir av med det, men eftersom det håller i sig någon dag eller två vore det surt att få det direkt för oss.

Har fått den svenska filmtjänsten Voddler i julklapp av min kära vän Robert vilket är väldigt kul! Det är ungefär som musiktjänsten spotify där man kan lyssna på gratis musik. Inte riktigt samma sak här, måga filmer kostar pengar, mellan 5-37 kr. Filmutbudet just nu är dock inte så jättebra men får hoppas det blir bättre om något år eller så!

Nej nu blire löp i snön! Imorrn är det Julafton så en God Jul på er allihopa :)

Dagens låt blir Caroline av Sugarplum Fairy


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0