Underbar start på December

Det kan inte bli en bättre start( jo lite mer snö såklart) med kyla, frost och sol. Så ska december se ut tycker jag :)
Det är dags att få igång julkänslan nu, och det här kom lägligt.
Såg Finding Neverland igår och drömde mig till sömns genom att fantisera ihop en berättelse om några personer i Antarktis som ser ett ljussken svepa förbi på marken och som ska undersökas.
En av personerna käkar isbitar som får en annan att utbrista -Är du inte klok i huvet? (troligtvis med fler vulgära ord)
Sedan övergår fantasin till en person som går genom gatan i Paris (troligtvis jag), som efter samma sträcka varje dag får en idé till att skriva om personerna han möter, i affären, på torget osv.
"- Claudia De Gaulles pappa tyckte inte om att ett boknamn inte stämde överens med titeln. Flugornas herre tyckte han skulle handla om flugor." Lite Amelie från Montmartre stuk på berättelsen med andra ord.
Om jag orkar skriva en egen? Det gör jag säkert, jag menar, fantasin är det inget fel på iaf :)
Sen kom jag att tänka på gitarr också. Ska bli att köpa en efter nyår! Se hur bra jag kan bli på ett halvår, sen kanske ni kan få se mig lira nån dag ;)

Dagens låt är från White Lies, en mycket bra sådan!

Postat av: Marty

Se till att köpa gitarren! Snacka inte bara om det =) Hoppas läget är finfint! Bra att du håller igång din blogg mannen!



Ha det så göddigt!



//Softis

2009-12-02 @ 16:58:11
Postat av: Rebecka

yes! you can do it!

2009-12-03 @ 10:47:35
Postat av: Sis

Yes, denna låt är mycket bra!

2010-02-09 @ 21:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0