Ett nyår i uppsala

Efter en underbar jul firandes hemma i Mantorp med en liten W som lärt sig säga mitt nam vankades det nyår uppe i Stockholm hos bästa vännen. För att göra en lång historia kort så var jag med om följande;

× spela guitar hero
× vara instängd i alex lägenhet under tiden han jobbade, extranyckeln fanns i norge..
× åka buss till arlanda med extrakläder till alex då han plötsligt fick veta att han skulle börja 04.30 på nyårsafton, åka direkt från krogen vill säga! o de med ingen extranyckel!
× dricka skumpa á la asti cinzano. rekommenderas för den som gillar söt o lättdrucken skumpa ;)
× skaka rumpa på people i uppsala. med grogg i handen ;P
× hälsade på en Selma
× köpte två korvar. brända dessutom.
× efter 20 minuter hittade vi en taxi. mot arlanda. 880 spänn.. typ. men det fick alex chef stå för
× ångra att jag gick ut ur taxin på arlanda o hoppades på buss mot märsta.. det gick ju ingen. kl 03.30
× efter en o en halv timme hittades en taxi, som eg inte fick plocka upp mig då de har av och upphämtningsplats på arlanda. men ingen taxi fanns på upphämtningsplatsen.. men snäll som gubben var fick ja åka med ändå. kl 04.40
× låg på alex soffa o knapra chirre till saturday night live till typ 06.. sen slöt sig ögonen

nåja, en kväll värd att minnas iaf, på sitt sätt :)
hoppas ert nyår var något ni också kommer komma ihåg!

väl hemma i lkpg såg jag för första gången en underbar härlig film om ett lejon och dess uppfödare..
jag kanske bara var väldigt känslig vid det tillfället men den som inte tycker det är väldigt rörande hur lejonet uppträder.. ja den förstår jag mig inte på.. jag står för att ja stortjöt haha. men hey. thats me!



Postat av: Sis

Ååh klart du gjorde! Större djurvän än du känner jag nog inte :)

Fiiiint.

2009-01-12 @ 20:53:49
URL: http://sensetheecho.blogg.se/
Postat av: Cecilia Alm

Jag tjöt oxå när jag såg den filmen för ett par månader sen. Väljer att inte titta på den nu eftersom jag sitter på jobbet, hehe!

2009-01-15 @ 12:36:51
URL: http://www.nogg.se/vardag

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0