Så blev det att fylla 25

Dagen började med ett grattissms från faster T, vilket var bra då jag fick gå upp en kvart tidigare och städa inför hon som skulle kolla på lägenheten. Men kom hon? Nae då, typiskt. Det var sådär kul o dammsuga o diska o ha mig på min dag!
Men jag höll mig upptagen med alla grattissms och grattismejl som haglade in på facebook.
Kul att folk hör av sig ändå, både de man pratar dagligen med och de man pratar mindre med.
Sen är jag sådan att jag svarar på alla, av ren artighet. Spelar ingen roll om folk skriver tillbaka, men missar jag någon får jag dåligt samvete. Så är det väl när man vill vara vän med allt o alla.. :)

Haha kollade facebook igen nyss. Ytterligare tio hälsningar! Tackar tackar. Skönt med lite inofficiell uppvaktning trots allt!
Den officiella får vänta tills utgång på lörda med lite folk och med familjen lördagen därpå :) (ja inte utgång med familjen alltså men ja, ni fattar)

Nåväl, dagen fortsatte som vanligt, inget märkvärdigt på jobbet. Ett grattis här o där, "snart tretti" osv haha. Jo jag tackar ja. Tur man inte ser ut som 30 dock, som franske fotbollsspelaren Zinedine Zidane gjorde redan vid 22-23 års ålder, halvflintis :) E nog inte ofta jag ser ut som 25, än mindre beter mig som 25. Jag har barnasinnet kvar och vem vill egentligen bli av med det? Det hoppas jag att det sitter i länge till!

Jag köpte ett knäckebröd haha. Så firade jag på jobbet. Slösa 8 kr.
Fick skjuts hem utan att fråga iaf, det uppskattas! Och shotgun med. Det var gött. (Shotgun kallar man sätet till höger om förarens) Sen hade undertecknad tänk köpa sig en chokladkaka på Yngves o nggt drickbart, men hungern övertog tankarna och "äh vatusan, en Burger King e jag väl värd?"
Och nu sitter man här, mätt o belåten! Men imorrn börjar allvaret igen, ytterligare ett gympass för överkroppen. Avsluta med lite övningar för min fot, den måste bli bra till helgen. Jag behöver 90 minuters matchspel!
Torsdag blir det benpass för dem får jag inte glömma bort att de behöver tränas också!
Fredag överkroppen igen och sedan ska man hem till mor o far och förhoppningsvis kanske kanske få i sig mammas hemgjorda kroppkakor! Jaja, det finns många som inte gillar sånt, även fast det bara är fläsk i mina haha. Men är man uppvuxen med sånt så. Jag må vara kräsen så det finns nog de som förvånat höjer ögonbrynen när de får höra att jag käkar kroppkakor och även blodpudding haha :)

Nej nu ska man svara på grattisinläggen på facebook och sedan slappa lite framför teven innan man går o lägger sig. Hoppas ni får en trevlig dag idag (imorgon)!

Till sist så vill jag bara påpeka att även om vi kör in i varandra med våra truckar på jobbet ibland (med eller utan flit) så är vi inte lika klantiga eller ska man säga ouppmärksamma som denna stolle!




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0