Vilse i Madrid

Ja inte är det lätt att hitta när man för första gången besöker en ny stad, universitet, flygplats you name it.
I mitt fall det sistnämnda.
Det började med att en kille skickar mig till terminal 4. Ok tänkte jag, tar shuttlebussen dit (jag landade på T. 2) och frågar infodisken var bussarna går till Salamanca. När man stått där i 20 min och ingen buss anlänt blir man lite orolig och pratade med de på infodisken igen. Då skickar de mig till en annan terminal efter att ha kollat noggrannare.
Suck! Väl på denna terminal säger en att bussen ska gå vid 17 men det finns ingen tidtabell.. pratar med vad jag tror e busskontoret eller där man åtminstone köper bussbiljetter där en kvinna som kan mindre engelska än vad jag kan spanska dvs typ nada! Efter mycket om och men så tycker hon att jag ska ta metron istället, så visst, fyra timmar senare kommer jag med en buss efter att en snäll herre hjälpt mig ombord utan att jag behövde betala extra!
19.30 var jag framme i Salamanca.
Tre timmar senare var vi på fest och hem kom jag vid 0700 =D
Annars var det trevligt och träffa Sofhie igen. Kul och se hur hon hade det. Vädret var för övrigt hur gött som helst, ingen tid med solande dock, blev lite molnigt då o då. Hemresan var smidigare iaf :).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bussen till Salamanca var för övrigt Scaniatillverkad. Tycker jag som svensk var roligt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har ni någon gång vaknat av att er alarmklocka ringer och när ni ska ge er på att stänga av den har ni legat så dumt på er arm att den är bedövad och ni välter omkull allt som kommer i er arms väg eftersom ni har noll kontroll över dess fingrar och styrelseförmåga? Det gjorde jag imorse!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 10 arbetsdagar kvar då! Sen finns jag inte kvar på BT längre! Gu så gött!
Sedan sticker jag några dagar till Fredrik i Gislaved och hälsar på i hans hus :)
Sedan drar jag till Alex och bosätter mig där innan jag kommer hem till kusin Susannas student för att sedan åka tillbaka
till Stockholm och sedan flyga till USA =D

Nu är det fotbollsträning.. Hörs!

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0