Ojojoj det blir tufft nu..

Jag hade hoppats på att få lite pengar från kassan nu på torsdag, så jag ringde upp och bad dem kolla hur mycket jag skulle få osv. Men nä, det kommer dröja till slutet på sept, som jag först hade räknat med (men blev lite osäker  pga ett beslutspapper från kassan där det stod att det gällde från 1 juni).
Dock sa de nu att jag kommer ju inte få pengar förrän i oktober eftersom ersättningen börjar gälla i slutet på sept..
Alltså, eftersom jag sa upp mig får jag ingen ersättning på 45 arbetsdagar, helger räknas inte, och eftersom jag var i Usa och registrerade mig på nytt den 13 juli gäller det därifrån. Så en två-tre veckor till innan jag kan Börja få a-kassa. sen tar det två veckor innan man får sin första utb så max fem veckor till utan cash. Så ja, det blir en hård månad. Det börjar bli frustrerande att inte kunna göra så mycket, tur ändå att jag har SL-kort så jag kan åka nånstans, men allting går till mat och fan att jag äter så mycket :P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På fredag ska jag rida en mekanisk tjur har jag bestämt. Jag ska slå mitt personliga rekord på 0, 34 sekunder.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snart dimper det ner en liten unge hos syster R, jag är övertygad om att det är en flicka.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll ska jag se fotboll. Yes! Får passa på nu, eftersom Alex inte är så sporttokig
(förutom Man United, gud förbjude) så kommer det inte bli så mycket fotbollstittande.
Tur jag fixa konto hos ett spelbolag (nej ingen reklam här) som livestreamar alla Zlattes matcher ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Låttipset idag är en mittemellan låt, vet inte själv vad jag tycker, den funkar att lyssna på iaf.
Jag ska iväg till sthlm en sväng, därför jag hittade en låt i lite all hast. Ska ta mig mer tid innan Zlattes match :)

Say Anything - Baby Im A Blur


Postat av: Rebecka

Du får komma hit och äta mat brolle! Anytime! Nu tror jag att samtliga tror att det är en flicka på G, precis som förra gången... :) Kraaam!

2009-09-09 @ 13:17:25
Postat av: Sis

Det är jag också övertygad om :)

Fast nä Becka, jag trodde på kille förra gången!!!



No comments på låten...

2009-09-11 @ 17:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0