Så damp hon ner

det senaste tillskottet i familjen. Lilla Vilda (som jag kallar henne tills hon får ett namn) var så söt på bilden min syster skickade.
Tyvärr har jag ingen mobilsladd så jag kan lägga upp bilden,
men enligt mamma tyckte hon att Vilda var lik min andra syster P när hon var nyfödd.
Och det säger väl allt, för båda mina syrror är jättevackra :)
Jag kände på mig att det skulle bli en tjej den här gången, jag hoppades dessutom på det.
Jag hade inte blivit besviken om det blev en kille till,
men en kille och en tjej som barn är något som jag också gärna vill ha när det väl är dags(ett bra tag kvar, lugn).
Jag brukar inte skriva så mycket från hjärtat utan mest det som kommer fram i mitt huvud.
Tänkte göra ett undantag idag och tillägna Vilda en dikt jag kommer på under tiden jag skriver(flashback till min diktperiod i mellanstadiet javisst!)

Ett nyfött barn, en nyfödd själ
har kommit till världen
och klarat sig väl
Denna lilla späda tjej
sprider värme till oss alla
och ger oss gråtfylld röst
för inget är väl så fint
som ett nyfött barn som vilar på sin mammas bröst

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom modern är ett stort fan av spansk musik så hittade jag en fin låt av
Nelly Furtado och Josh Groban från Nellys senaste album Mi Plan. Här är Silencio

Postat av: Sis

Åh lillebror, jag blir rörd till tårar här. Vad fint skrivet! Värmer i mitt hjärta.

Massa pussar!

2009-09-27 @ 14:40:02
Postat av: Sofia

jaa riktigt fint skrivet martin! jaa jag tycker också att Vilda låter riktigt fint och det skulle ju verkligen ha en betydelse! haha jaa världen är allt bra liten, vi åker upp till Oslo och festar med bara folk från Linkan, men det var skitkul! haa en fin dag. kraamis

2009-09-29 @ 08:38:24
URL: http://fiialicious.blogg.se/
Postat av: Rebecka

När jag läste det här inlägget första gången, i söndags var det nog, kunde jag inte sluta gråta. Jag bölade så högt att Robban kom springandes och undrade vad som stod på. "min, min lillebror", snyftade jag fram också pekade jag på dina ord. Dina ord som är helt fantastiskt fina och som värmer ända in i själen. Och sen den spanska låten, till mig, faan vad bra du är!!

Jag saknar dig. Kom snart och hälsa på oss!

2009-09-30 @ 19:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0