Nya foton

Ja på måndagseftermiddagen kom My och gjorde mig sällskap! Det blev lite nya foton vilket ska bli kul att se :)

Idag har det blivit två föreläsningar som hetter "Att datera det förflutna" och "Människoblivandet". Det senare handlade om Darwin och var mer tänkt som att ge oss en större bild av människans historia men det fick mig att nästan somna :P Det första var mer inriktat mot arkeologerna(vi läser Antikens Kultur och Samhällsliv tillsammans med arkeologer och egyptologer) vilket knappt intresserade mig :P
Men lite har man lärt sig om dateringsmetoder, vilket var lagom intressant för mig men denna vecka är det ju valfria föreläsningar. Denna var som sagt mer riktad mot arkeologerna.
Imorrn har jag en ny föreläsning, sedan ska jag till ÖG(östgöta nation) och skriva in mig. Ska även ställa mig i bostadskö där(fast det är inte förrän den 14-15 sept) och kanske även jobba lite hos dem om det är möjligt :)

Senare på kvällen är det pubrunda med studentföreningen Fjölnir som jag för övrigt trodde hette Fjollnir när ordföranden ringde mig någon vecka innan kursstart :P
Tyvärr missar jag fotbollsträningen men det får jag ta, även nästa match på fredag då det är middag på kvällen!

Nu ska jag köpa en cola och softa resten av kvällen, theo är iväg på sina stojerier, typ varje dag. önskar jag hade såna nollningar också :P aja, vi får se om det blir det här programmet till nästa år eller om det blir språkvetare(eller beteendevetare)..

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0