Ojoj vad mycket att läsa..

Var på första riktiga föreläsningen idag där vi gick igenom kursmaterialet, delade in oss i grupper osv.
Det är en hel del att läsa, men det kommer gå bra. Dock är allt på engelska då det inte finns så mycket dokumenterat på svenska.
Sitter nu med och letar blindkartor för utskrift som jag ska placera en massa städer och platser på och lära mig datera mellan vilka årsintervall de var verkbara. Ska lära mig allt utantill eller så gott det går. Blir tufft!
T.ex. Knossos på Kreta, Troja i Anatolien eller Mykene på grekiska fastlandet.
Klassen verkar bra, har kommit bra överens med några tjejer, killarna var inte så många men verkar schysta de med :)

Idag var jag dessutom på fikavärdsmöte på ÖG, verkade intressant men jag ska avvakta tills jag jobbat passet imorrn på Tages(puben) så får vi se vilket jag kommer jobba med(i mån av tid).

Imorrn är jag ledig, eventuellt ska vi kolla upp campusgymmet då och se vad de har att erbjuda.

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0