Pubrunda

Ja så var det dags för min första pubrunda bland Uppsalas Nationer!
Vi började på Uplands där de hade en minibar kan man säga, mysig sådan och öl/cider för 25 spänn. Jag tog en av varje :)  Sedan satt/stod vi utomhus på deras uteservering och språkade. Efter en timme ca vandrade vi vidare till V-dala, som var inomhus vilket jag uppskattade då det började bli lite kyligt. Dock infann sig inte samma myskänsla där som på Uplands, V-Dala var OK, men inte mer. Dessutom kostade ölen/cidern 31 kr där. Usch så dyrt ;)
Vi drog vidare till Smålands. Där kostade den 29. En riktigt liten nation och lite småmysig men verkade oerhört trist då jag tänkte på alla "syjuntor" och "quiz-kvällar" som tydligen är "poppis" där..
Lite onykter började man bli här och på vägen till nästa nation som var GH(Gästrikland-Hälsingland) ringde Theo som hade ockuperat hela Wermlands nation(ja inte bara han såklart men hela Juristprogrammet på ca 270 pers. Jag drog dit men var tvungen att ha en speciell invite såklart. Endast Jurister. Bah! Gick tillbaka till GH och då vankades det Östgöta Nation. Som jag tjatat! Där blev det en öl(hoppsan!) och lite tjo och tjim om manlig logik och kvinnlig intuition. Den roliga historien har jag säkert sagt till en del och många har nog hört den. En man som ska starta sin bil på morgonen men den vägrar starta? Om ni mot förmodan inte hört den så hör av er.. :P
Sedan vankades det sista stoppet som blev Norrlands pub, Norrlandica! (som ni märker har jag inget minne längre vad cider/öl kostar på de sista tre, kanske beror på naturliga orsaker, vem vet!)
Där fick jag ögonkontakt med den kvinnliga bartendern på håll och tänkte att jag skulle ge mig på en fuling, frågade hennes manliga kollega om penna och papper och vinkade sedan till mig henne. Men hon skaka på huvudet haha :D
Whatever! Kul grej ändå tyckte jag :P
Sedan mötte jag upp den (laglydige?) juristen Theo och cyklade hem till oss.

Btw så ska jag på möte på måndag på Östgöta Nation för att se om jag ska bli fikavärd :)
Postat av: Kusin Cissi

Det verkar vara ett lyckat drag att flytta till Uppsala, du kommer säkert trivas där :-)



Jag har inte hört historien..berätta!

2010-08-26 @ 22:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0