Personalfest

I fredags var det dags för personalfest på ÖG. Alla klubbverkare(de som är med och sköter baren och fikat mm) och de arbetare(däribland jag) som arbetat minst 3 gånger fick vara med på denna maskerad där vi bokade övervåningen på ÖG.
Jag klädde ut mig till Jason, som ni ser bild på härnere!
Det var god mat och dryck, sång och efteråt gick vi ner till klubben där det var dans resten av kvällen.
Kan beskriva lite hur sångerna går till på middagar, gasquer, baler mm.

Alla har varsin sångbok(jag glömmer alltid min) där det står säkert hundra olika sånger i nya texter, allt ifrån två raders skålar till längre verser. Man skålar alltid mot sin bordsdam först(höger), sedan vänster och sedan mot personen rakt framför, sedan man druckit så gör man samma sak om igen, fast då rakt fram, vänster och sedan sin bordsdam :) I sin sångbok skriver dessutom de andra vid middagsbordet något roligt som man sedan kan läsa dagen efter(fan får inte glömma min nästa gång :P)
Gamle Klang avslutar alltid de här middagarna och då får man se till att ha druckit upp allt för sedan får man inte vara kvar utan det är dags att gå vidare, därför kör många med taktik-sup där man ser till att få ner det som man ser att grannen kanske ine hunnit med ;P haha.
Man ställer sig alltid på stolen och dricker upp det sista man har i glaset i en sista skål :)

Det var lite om middagar, skriver lite mer sen efter nästa, mer ingående :)



Postat av: Syster

Ha, snygg tröja, den kan du använda annars också!



Precis, jag har ju sagt åt dig att inte glömma ta med dig sångboken...

2010-11-29 @ 13:49:19
URL: http://sensetheecho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0