Bartender

I måndags var det full rulle, föreläsning till kl 15, hem och käka, spöa Theo i Fifa och sen iväg för att jobba i köket/baren på ÖG. Denna gång blev det mer barjobb för min del, vilket var kul. Dock kom det väl en 8 gäster totalt på hela kvällen men lagom för mig för att lära sig kassan lite:)
Kan vara bra om jag ska jobba klubb någon gång, i vad som kallas för Röda Rummet, nere i källaren. Den är dock svart nu men det kallas för samma.
Det är kul att stå i baren, om än lite ovan med kassan men det kommer så småningom.
Nu behöver man bara jobba en gång till så får man gå på personalfest som alla där påpekar är något man inte får missa. Varför jag jobbar där är ju eg enbart för det sociala, att knyta nya kontakter, men att få en lunchbiljett är inte fy skam! Bra att ha när pengarna sinar om sisådär två månader :P Just nu är det ju lugnt tack vare sommarjobbet, men en annan är ju bra på att spara, försöker överföra det till Theo men han är lite sämre på detta, han köpte en dator för 12 lax nu och var tvungen att låna av mig ett antal tusen, tur man är tät ett tag till iaf!

Idag har man varit på köteckning för östgöta bostäder :)

Nu börjar tentan närma sig(nästa fredag) och man känner lite press och stress på sig, samtidigt som det ska bli kul att testa sina kunskaper. Skickade iväg ett mail till infokomp idag också, de har fortf inte svarat på mitt mail om att plugga spanska på distans(de hade av ngn anledning inte den kursen i uppsala).
Känner ett sug att komma hemåt östergötland snart också och säga hej, men det får bli nästa månad, känns som om jag måste vänja mig mer vid livet här först!
Till skillnad från Märsta där det aldrig hände så mkt (inget ont om Alex, men stan puh) så längtar jag mindre hem här, vilket är en skön känsla, att det redan nu känns som min stad :)

Nu bär det av till fotbollsträning, sen hem och plugga "Social komplexitet" fast på engelska. Jisses..
ex p åen diskussionsfråga; "Hur kan man arkeologiskt undersöka storleken på politiska(självbestämmande) enheter i forntida kulturer" hehe

förresten har gregory brothers, ni vet de som jag la upp länk om förra gången om den "galna" tanten, gjort en annan "låt" kolla detta!


Originalet!




Remixen;


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0