Godkänd

Fick tillbaka tentan igår, 10 poäng från VG så jag får vara helt nöjd med min insats. Fick dessutom poängavdrag 5 poäng för att jag missförstod vilka två sista frågor jag skulle svara på :P
Känns riktigt skönt att man kan fokusera på nya kursen helt och hållet och slippa göra en omtenta:)

Nya kursen, Det klassiska Grekland, verkar vara rätt nice kurs. Den benhandlar tiden efter brons och järnåldern i Grekland och dess kolonisationer. Det blir lite mera texter från gamla grekiska poeter/författare att behandla och ögna sig igenom vilket jag inte har nåt emot alls. Det var mycket termer och begrepp på förra kursen, här känsn det mer lättläst och förvisso mer att göra, men nu har jag alla böcker från start så jag hinner med att läsa allt fram till tentan den 29 oktober :)

Ikväll blir det jobb på ÖG igen, tredje gången denna termin och då får jag gå på personalfesten, helt klart värt:)
Dock lutar det åt att bli lite folk ikväll, är inte riktigt så hemma på att stå i baren ännu när det är så mkt folk men det löser sig, jag är rätt bra i köket också ;)

Köpte mig ett par beiga chinos igår, mina första nånsin. Kände att det inte funkar med endast tre par jeans så var dags för lite nytt!

Funderar över när det är dags för mig att ta mig hemåt en helg och hälsa på lite folk, oktober kanske, antagligen den 29 när tentan är gjord :) Ska isf försöka se till att hänga med så många som vill :)

Livet häruppe funkar helt okej, trivs väldigt bra i Uppsala! Vill ha eget dock, letar större lyor som Theo och jag kan flytta in närmare stan sen.. Så trött på att cykla :P Blir alltid svettig innan jag kommer till skolan, det är mindre kul!

Till helgen blir det lugnt, ingen utgång, tror jag! Ska träffa lite folk jag inte träffat så mycket, ska bli riktigt nice :)
Blir plugg varje dag dock, mindre roligt :P

Fick ett bra låttips av Micke häromdagen, ni som inte gillar House kan ju titta bort men den här är en mashup av salem al fakir och coldplay :) Sjukt bra!

Postat av: Anna Hellohf

Omg, har du en blogg?:O

Det var oväntat! Kul som fan ju!

2010-10-01 @ 10:56:00
Postat av: Storasyster R

Jag blir oxå svettig när jag cyklar till jobbet på mornarna, lite jobbigt att fixa sig där. Å andra sidan är det den enda träningen jag hinner med så då får det väl vara så... Ska vi ses snart? Får jag låna böckerna av dig när du är klar med dem? Verkar asintressant!Kram!

2010-10-01 @ 21:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0