Masterchef

Nja nu överdriver jag allt, men det första jag fick göra när jag jobbade på Tages(östgöta nations pub) igår var att hacka 18000 potatisar!! Ännu en överdrift men tja, tog ett tag och jag var inte van vid att skära potatis på det sättet så jag blev skinnflådd buhuuu. Haha :)
Sedan kom det pubrundor från Intis(internationella) och Teknologerna. Ja då fick jag steka hamburgare på hamburgare, svetten rann från min panna! men det var en erfarenhet rikare!
Sedan fick jag en kort utbildning i baren, lärde mig kassan lite lätt och tog emot några kunder innan nästa pubrunda kom, då förpassade jag mig själv ut i köket igen en sväng(jag inte var så bra på kassan, you know) för att sedan gå omkring och plocka in disk osv. helt okej kväll, slutade 2315 då vi knappt hade mer att göra, fick en lunchbiljett på Tages för besväret och knöt lite nya kontakter!

Idag har vi haft en föreläsning om Den tidiga bronsåldern i det Egeiska området. Väldigt intressant må jag säga men jag känner att det är mycket att plugga in så jag kommer nog strunta i introkursen för Latin ikväll, det blir alldeles för mycket helt enkelt. Hade tänkt läsa den varje onsdagkväll men eftersom jag ska läsa upp spanskan vid sidan av också så kommer det bli galet mycket! Man vill ju dessutom ha lite fritid:)
Så då står valet på träning med laget ikväll eller pubrunda.. hm. Lutar åt det senare. Kontakter ni vet;)

Nej nu ska man göra sig iordning för ett seminarium där vi ska känna på lite gamla saker från antiken:)
Tjillevippen!
Postat av: Martin

Tjena mannen!



Läser att Uppsala verkar visa sig från en av sina finare sidor =) gött! Här nere är det fullt ös också, var fusknolla första två dagarna (skitkul och lite jobbigt) och nu är det fadder som gäller.



Hur trivs ni i huset? Och hur är klassen? Ha det gött gubben, puss!

2010-09-01 @ 14:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0