School and work

Ikväll finner ni mig i baren(eller köket) på Östgöta Nation! Andra gången jag jobbar där och behöver jobba en tredje gång för att få vara med på personalfesten ;P
Först blir det en föreläsning om Det mellanhelladiska och tidigmykensk Grekland, 2000 - 1400 f.Kr. sedan ner till ÖG, på med hårnätet(bandanan) - om jag ska vara i köket - och förklädet :P

Imorgon är det endast grupparbete på schemat, om Homeros Troja. Intressant och vi börjar komma igång med det nu, kan man applicera delar av verserna på det arkeologiska Troja osv.
Imorgon är det dessutom köteckning på ÖG fär att ställa sig i bostadskö, viktiga grejer. Ska bara se till att Theo skriver in sig på ÖG också(han är redan inskriven på Stockholm pga nästan alla jurister är det) så får man dubbla poäng om man söker ihop.

Lördag är det kalas för Vera, ska bli jättekul och mysa med sötaste ungen! Föräldrarna kommer också upp och vi ska förstås fira mamma lite som fyller på fredag ;)
Får dock ej glömma den viktiga matchen kl 14 i Valsätra, vinner vi den är vi troligtvis inte längre sist i tabellen och riskerar åka ur! Spännande :)

Nu vankas det käk innan jag beger mig, men måste visa en så sjukt bra video.
Det är ett nyhetsinslag från början där en väldigt gestikulerande tant beskriver händelseförloppet när några rånade en shellmack i Usa. Det gjordes en låt på detta som jag tycker är så himla bra(finns ett gäng som är kända för att göra låtar av folk som pratar av olika anledningar)!


Originalet;



Den fantastiskt roliga remixen :D



Postat av: erica

hej, du har ju varit i usa med en kompis och rest? ni hade en blogg? är den nedlagd eller? jag och en kompis ska också åka till usa inom en snar framtid tänkte om du hade lite tips?

2010-09-13 @ 15:25:46
Postat av: Cissi

Hahaha! Grymt!

2010-09-13 @ 18:37:32
URL: http://www.nogg.se/vardag

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0