Vad hände igår egentligen?

Det var en minst sagt händelserik dag igår. Vi började kvällen med att dra ner på O'Learys och se på Sverige - Ungern. Skön stämning(fyllona vid borden kunde ju iof ha skrikit nåt annat än bira bira bira bärs bärs bärs) och en jäkla bra zlatan gjorde det värt att se matchen!
Vi drog vidare, Dawid och jag, mot ÖG och när man är össchötterecce så kommer man in gratis på ÖGs evenemang. Känns bra, gå före i kön och allt. Ja men så ÄR det ingen kö. Hur tråkigt som helst. :(
Väl inne på ett fullsmockad ÖG tyckte jag det var hur bra som helst, fram tills att man började svettas, lite vädring hade inte skadat. Drog i mig tre shot och tänkte att nu jäklar ska jag inte känna svetten längre, det gjorde jag inte men Dawid påminde mig hur blank jag var på pannan. Fan också! sa jag. Vi gick ner till röda rummet i källaren, glänste med mina barkontakter(ja nu var det inte så mycket att glänsa över haha) och fick snabb servering, shaka lite på det lilla dansgolvet tills tre pantomimer kom och skrämde skiten ur oss! Jag sa rakt till dom att det där funkar inte ;) De skrattade och vi gick :P
Dawid ville dra till Birger Jarl ist, där det tydligen är gratis för studenter på fredagar och sure, jag gick med på det.
Halv tolv lämnar vi ÖG då jag möter Glenn(som eg heter något annat, mig kallar hon tydligen för Tage).
Bra tajming sa jag, vi ska precis gå det är så varmt därinne. Jag ville nu egentligen stanna på ÖG men sagt och gjort, vi drog mot BJ men där var det världens kö, vi orkade inte med den och ångrade oss direkt, går mot Flustret där jag kommer in men inte Dawid, en hårdrockskärring dyker upp och frågar om det är bra.
Jag önskar jag sagt "inte nu längre" men artig och väluppfostrad som jag är så sa jag att det är jättebra, men vi funderar på att gå in på Fustret men att Dawid ej kommer in. Jag kan fixa säger hon, eller så följer ni mig till Skeppet! Åh nej tänkte jag, har vi fått ett fossil på halsen!
"Hur gamla är ni?" Dawid ljög, jag gjorde det inte. Jag är 39 sa hon. Herregud tänkte jag, hur ska vi loosa henne. "Jag väntar här, om ni inte kommer in på Flustret så hänger ni med mig till Skeppet."
Eeh visst sa vi och bad till gudarna. Vi kom inte in..
Går tillbaka mot henne igen och hon står med öppna armar och skriker "Mina pojkar"!
Vad i hel...
Hon lägger armarna runt oss och hennes spritdoft bedövar oss.
Jag vill bara kräkas, eller åtminstone springa för livet. Ja jag var sugen på att hoppa i ån!
Nej men vi gick med in till Skeppet, hon försvann någonstans och vi stod i baren. Vi pustade ut.
Så var var vi någonstans nu? Skeppet ligger nere vid ån, nedanför Flustret och Birger Jarl.
Vi gick runt, en skönsjungande redneckwannabe lirar lite gura för ett potpurri av gamla och unga, fula och ja.. fulare. Dawid kände sig lite dum att han tog med mig ut från ÖG så han bjöd på en öl. Det var inte gott men det gick ner. Jag blev lite opepp, Dawid snackade med en tjej och jag satt med som sällskap. Tittade mig runt, minding my own business. Det enda som var något att se på på hela båten var servitrisen. Typiskt.
Vi går ner en sväng, av en slump möter jag min gamla jobbarpolare från Märsta, Jim Vallén. Sjukt kul!
Jag frågade om han brukade hänga på det här stället, men det var bara tillfälligt. Förstod det för här hände det ju inget :D Jag och Dawid sitter sedan och snackar, med tjejen han snackat med hela kvällen.
39-åringen dyker upp och omfamnar oss båda from behind och pussar mig på kinden. Shivers!
Det där är morsan säger jag. Hon var lite för full så hon tog inte illa upp. Mina pojkar sa hon en gång till innan hon försvann ut i mörkret. Dawid kunde inte släppa att jag iskallt kalla henne för morsan.
Vadå? jag var ju irriterad! :P
Ja sen drog vi för o käka, och sen cyklade man hem i den iskalla natten.

Idag blir det match igen för Södra Upsala. Nu jäklar är det vinst som gällerför grabbarna :)
Återkommer med resultat!
Tjaba!
Postat av: Storasyster R

Haha! Vilken galen kväll! Skeppet.... Aldrig mer eller? Fast kanske för Dawid? Lycka till idag!

2010-09-04 @ 12:19:33
Postat av: Sara

Jag hör att du behöver festa på riktigt, utan ruggugglor! Du är alltid välkommen till skottland sen ;)

2010-09-04 @ 20:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0