Valvaka, plugg och UNT24

Söndagens resultat har ju präglats av att SD numer är invalda i riksdagen och det är väl första gången vad jag vet som ett valresultat inte bekommer folk utan mångas ögon är fyllda med hat och avsky gentemot SD.
Så, who's to blame? Tja, alla övriga partier säger jag. Att de är så rädda för att ses som främlingsfientliga och riskera förlora röster för att de inte vågar ta upp invandrarpolitiken ser jag som ett totalt FAIL.
SD var det enda parti som tog upp frågan i stort och vann många röster på detta.
Invandrarfrågan var inte ens med på tio-i-topp listan över viktigaste frågorna! Säger en hel del.
SD har faktiskt en poäng, att införskaffa en gräns över hur många flyktingar man ska få ta in, men de är ju extrema i sitt tänkande, 90 % säger de(vilket de såklart blånekar i direktsändning), så många ska de skära ner antalet med. Befängt säger jag! En mer human gräns efter hur många som får plats och sedan att segregera dem bättre ist för att låta "alla" bo på samma ställe tex Rosengård.
6% av förstaårsväljarna röstade och de är ca 1,3 miljoner(även de som inte röstade) vilket skulle betyda ca 70-80000 röster på SD. Tror många röstade på dem bara för att, det fanns inget annat parti som tog upp sakfrågan.
Nu är dom invalda, och jag hoppas inte att alla partier fryser ut dem för då tror jag bara det blir ännu värre. De växte sig starka under valrörelsen när de inte fick husera i media, hur tror ni det kommer bli under 4 år av utfrysning? Nej prata med dem och kom till en egen bra invandrarpolitik så ska vi se att vi kan slänga ut SD ur riksdagen 2014 :) Hurra :P

Blä, nog om detta, gillar inte politik det minsta men det är ju bra på sitt sätt då att SD engagerar även de utan intresse för politiken :P

Annrs är det bra plugg nu inför tentan på fredag, kommer inte kunan träna imorrn heller utan nu är det totalfokus!

Sen så ringde de från UNT, de ska starta en UNT24, precis som 24 Corren. De ska starta ett program om uppsalabor och i det ska de ha ett 6 minutersprogram varje gång om ett par studenter och deras liv och leverne. De hittade min blogg när de sökte på student uppsala på internet och imorrn ska jag träffa dem för att diskutera. Låter väldigt kul faktiskt. Isf kommer de hänga med mig till skolan, kanske till ÖG och så vidare :)
Tjejen som ringde hade visst haft praktik på Corren!
Kul grej!

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0