Uppdatering

Så startade man sin blogg på nytt ännu en gång. Denna gång får vi se hur länge den håller i sig.

Mina planer på studier har fått en liten törn, en liten "change of plans". Jag var ytterst nära att komma in på sjukgymnast(!) där jag landade på 10e reserv. Anmärkningsvärt var att detta var mitt femteval då jag inte räknat med att ens vara i närheten av det. Och att jag nu läst upp spanskan och inte fick komma in på mitt förstaval gjorde inte saken bättre. Nu får man rannsaka sig själv om sin framtid. Just nu vill jag så gärna bo i Uppsala att jag kan tänka mig jobba där med, samtidigt som jag trivs rätt bra när jag är hemma i Linköping. Det gjorde inte saken lättare när jag var hyfsat nära sjukgymnastutbildningen i Linköping också. Jag slits ibland mellan Uppsala eller Linköping. Jag stortrivs verkligen här, samtidigt som det finns många man saknar där hemma.

Fotbollsmässigt så ska jag träna med laget som leder div. 6 på måndag, IK Trikadien vilket ska bli kul. Alex från gamla laget, Södra Uppsala sa att det verkade vara ett skönt gäng med mestadels studenter så är riktigt pepp på det :)

Igår blev det spontanutgång efter att ha sett Sverige förlora mot Ungern, känns inte så surt som jag kanske borde känna men det kanske är för att jag är rätt hoppfull på att Sverige kommer bli grupptvåa i vilket fall. Första gången jag är riktigt imponerad av Elmander dessutom, i landslagsnivå. Kul!

Fick besök av en tant som demonstrerade en maskin som ersätter all dammsugning och ja.. det mesta i hemmet. Allt tack vare en rekommendation från Robert Månsson. Det var rätt najs att få sin säng rengjord haha. Och ja, allt annat, tom mina panelgardiner blev rena(de har nog inte rengjorts sen ja.. min sambotid hahaha). Några har säkert fått ett samtal från dem nu eftersom jag rekommenderade er, förlåt, men det var det värt att få det extra rent här ;D

Idag är det tvättdag, vilket tar sån tid då inte alla maskiner funkar så bra. Lite frustrerande men men. Ikväll blir det troligtvis lite film, Dawid kommer över och om Theo hade tid att fly från sitt plugg lite kanske han också tittar ner. Ingen fest ikväll, blir lugnt ett tag nu, redan varit ute två ggr i veckan :P

Avslutar med ett musiktips som ännu inte finns på Spotify tyvärr men jag kollar nästan varje dag om den läggs upp.

Postat av: Storasyster R

Att slitas mellan Uppsala och Linköping är tufft. Det gör vi också. Nästan varje dag. Tänk om Linkan kunde flytta lite närmare Uppsala, eller tvärtom. Att ha dig i Uppsala gör att avståndet krymper och familjen kommer närmre <3. Kom på middag snart! Hur ser veckan ut? Kraaaaaaaaaam!

2011-09-05 @ 23:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0